Mai tgok cni..~

26 May 2011

Aku & Kedai Buku~~~

Assalammualaikum...

Lunch td xtau nk p mane kuks p kedai buku baru kt deretan kedai baru kt sek 8 Bandar Baru Bangi ni..dan lunch td jgk kuks dh berjaya habeskn note rm50 utk beli 2 buku ini...bagusnye!!!beginilah sy lau dh msuk kedai buku...haish...xpe utk menambah ilmu xpe ea pd kuks tidaklah di kira membazir...huhu..so,jom kite tgk ape kuks dpt kt sane...

Buku ni byk yg tersurat & tersirat didalamnya...bukan utk org yg selalu mengabaikan solat je ea..utk panduan diri sendiri dan sesiapa yg rase teringin nk perbaiki diri ke arah yg lebih baek disarankan beli buku ni..ok, kt bawah ni antara isi kandungan yg terdapat dlm buku ni.

1. SOLAT TETAPI MENGUMPAT
2. JASAD SOLAT, FIKIRAN MENERAWANG
3. SEKSAAN KE ATAS ORANG YANG MENGABAIKAN SOLAT 
4. SOLAT MENGHARAPKAN PUJIAN 
5. SOLAT TAPI SOLATNYA SIA-SIA

Rasenye cukupla 5 kot..lau nk tau lebih terperinci elok beli...banyak faedahnya buku ni...solat bukan sekadar solat je ea..kene jage lidah & tutur kata,perbuatan,hati dan yg sewaktu dgnnya..mungkin ada yg rase riak dan berbangga dgn diri sendiri kerana 'saya' x pernah meninggalkan solat tetapi lidah lgsung tidak dipelihara..setiap hari ada saja kata2 busuk & iri hati terhadap seseorg..solat ikhlas kerana ALLAH dan diri sendiri bukan utk menunjuk pd org laen bahawa 'AKU TAK PERNAH MENINGGALKAN SOLAT'..setiap makhluk yg dicipta ada lebih dan kurangnya..sebab tu ade ulama' yg berkata ''org perempuan lebih ramai yg msuk neraka kerana ape??'' rasenye x perlu dinyatakn juz fikir2lah sendiri..memang Syurga & Neraka hanya tuhan yg menetapkannya tapi kita perlu bersedia..( juz utk muhasabah diri sendiri tidak dituju pd sesiapa pn..perbaiki diri kpd yg lebih baek)


Ok...ni buku yg ke-2...tujuan beli buku ini adalah nk buat bunga telur sendiri...konon-kononya la...huhu...xtau jd ke x ek??lom cube lom tau kn..jd tu insyaALLAH jd coz tgn ni xdela kayu sgt...cuma riso xde mase je..xpe, w'll se later ok...actually cari buku laen tp x jumpe so rembat dl yg ini..hehe..

Ok..nk smbung wat keje smula...salam... :)



2 comments:

  1. Dapatkan buku-buku yang berkualiti di:
    http://www.kedaibuku.biz/

    ReplyDelete
  2. okey...nnti sy dtg melawat..;)

    ReplyDelete