Mai tgok cni..~

pregnant

17 January 2011

Lif3 Must Go & On ~~~~

Salam...

Harini perjalanan harianku berjalan seperti biase..ape2 yang t'jadi pon Life Must Go On..setiap hambe ALLAH itu harus redha & terima setiap ketentuan yang telah di tetapkan olehnya..Aku cume perlu kuatkn semangat..

Pagi2 mcm biase la bgun siap2 p keje...keje arini pon oke2 saje cume mcm mnyampah ckit coz cari dokumen sume x jumpe...aku xtau la clerk sblm ni wat keje mkn gaji buta ke ape...aku bkn nk ckp aku baek or perfect sgt wat keje..kdg2 tgah keje ade gk curik tlg ckit2 tp agak2 la..keje biarla siap n teratur..aku mmg pantang org wat keje b'terabur n ikot dan je ( ni bahase aku la korg xtau cane ek..huhu)..

Wat filing pon b'terabur...mmg mnyusahkan tol la..pagi2 bos suh aku prepare dokumen utk di hantar pd secretary cmpany...cane la nk anta lau dokumen yg dieorg mtk byk xde...statement bank xde..resit2 pon xde..geram tol aku..carik pnye carik td last2 bnde laen lak yg jmpe..aku jmpe financial statement thun 2007 & 2008 dlm drawer staf lame..itu pn b'terabur x b'binding lgsung..dokumen penting yg cmtu ley dia letak ikot dan je..dh byr puluh2 ribu kt org wat audit ley dia biar cmtu je..adoiii...

Last2 td carik pnye carik x jumpe gk statement utk setahun tu aku wat jela surat request bank statement kt bank...ni dh wat surat ni xtau la responnye bape lame lak..hmmm...pening aku..caruman KWSP lak...ley plak byar kwsp staf lewat 2,3 bulan..gaji org dh potong tp kwsp x p bayar...cane tu...x faham ke dia prosedur kwsp tu cane..bos ley relax lak sggup je byar penalti lewat bayar tiap2 bulan...pehal lak cmtu..lau aku jd bos aku potong gaji clerk lame tu biar dia alert ckit..huhu

Urm...macam2 hal kt ofis baru ni..praktikal staf lak slalu msuk lmbt..lau ofis lame aku yg straight tu dh kene potong dh elaun..tp bos aku yg baru ni rilex je ley bagi penuh lagi..hmm..pndai2 korg la budak2..korg wat hal report korg pon ade hal jgk la cmtu...tp ape2 pon aku suke keje yg skrg ni...sbb xde org tua gatal...hahaha...sgt2 selesa wat keje x kene kacau...ngeee~


Lagi satu yg aku krg senang ckit arini dgn kate2 seseorang..aku tau dia syg aku tp kdg2 nasehat dia tu dh melukai hati aku...aku hormat dia sebagai seorg kakak..tp wlpon kakak b'ckp tu biarla b'alas n tdk melukai hati org laen..dia bleh ckp aku ni mcm org bodoh mgharap bnde yg x pasti n dia ckp en.kekasih selalu bg alasan yg x elok dlm perhubungn...kecewa aku..akak, akak x kenal pon dia cmmane so please jgn ckp cmtu..terok sgt ke aku ni sbb mnunggu en.kekasih n tidak bg peluang pd org laen..dia x memahami mslah kami so tlgla jgn ckp yg bukan2..igt senang ke kasih syg & cinta tu nk b'alih arah dlm sekelip mata..aku dh cube kn tp ttp x b'jaya..bg akak mgkin sng tp tidak sy..bile sy t'serempak suami akak bwk pompuan laen pnah ke sy kutuk suami akak..x penah kn..malah sy ajar akak utk b'hias cntek utk jd tatapan suami akak..ajar akak pkai mcm2 biar nmpak cntek..ajar akak makeup spye suami akak x lari matanye utk menatap akak...hmm...letihnye nk mnjage perasaan org sdgkan org lgsung x tau nk mnjage perasaan kite...


Ok...itu saja luahan rase utk harini...smbung esok2 la plak...mata sudah ngantok mau tito..huhu...nite..=)

No comments:

Post a Comment